SZERVEZET- ÉS MUNKALÉLEKTAN

SZERVEZET- ÉS MUNKALÉLEKTAN

Munkaerő kiválasztás Munkahelyi konfliktus Vezető tréningek, coaching

Speciálisan vezetőknek kínáljuk szervezeti diagnosztika, coaching és tréning lehetőségeinket.

Szakembereink üzleti tapasztalattal is rendelkező, sokoldalúan képzett pszichológusok, akik kifejezetten vezetők – egészséges személyek – célzott mentálhigiénés fejlesztését, cégük igény és lehetőség szerint hosszú távú gondozását vállalják. Magas szintű szakirányú képzettségünkre alapozva segítjük ügyfeleiket abban, hogy vezetői képességük legjavát nyújtsák.

Személyre szabott támogatásunk eredménye a vezetői sikerekben, megelégedettségben és a vállalati eredményesség növekedésében mutatkozik meg.

Munkaerő kiválasztás

Szolgáltatásunk egyik legfontosabb eleme a megfelelő munkaerő kiválasztása. Munkánk menete az, hogy a megrendelő cég igénye és felmérése után a cég kultúrájába illeszkedő személyiségű munkaerőt keressünk. Ez a tevékenység kezdődhet az álláshirdetés feladásával, de gyakran szakmailag már szűrt jelöltek közül a legmegfelelőbb szakmai személyiségű kolléga fellelését végezzük el. Elsődleges szempontunk a megbízhatóság, lojalitás, lelki terhelhetőség, kitartási képesség, kreativitás és intellektuális nívó mérése, de a szakterülethez illeszkedő képességeket is egyénileg vizsgáljuk. A beválásért garanciát vállalunk.

E tevékenységünk fontos sajátossága, hogy nem a fejvadász cégek üzleti logikája szerint dolgozunk, tehát:

  1. felelősséget vállalunk a jelölt megfelelőségéért,
  2. magasan képzett klinikusaink személyiségvizsgálatok alapján alakítják ki szakvéleményüket a jelöltekről, melyek csak kvalifikált klinikusok számára hozzáférhetőek és értelmezhetőek,
  3. A jelölt pozíciójától és várható fizetésétől független a kiválasztás ára.

Munkahelyi konfliktus

Egy közösségben mindig kialakulnak konfliktusok, minél magasabb szintű az egymásra utaltság, annál inkább nehéz elkerülni a vitákat, összetűzéseket. Egy-egy vita intenzív affektusokat (pl. harag, düh, irigység) válthat ki még a legvisszahúzódóbb, legalázatosabb emberekből is. A kérdés mindenkiben felmerült már, vajon törvényszerű a munkahelyi konfliktus, egyáltalán hogyan állhat elő?

Maga a konfliktus szó a latin „confligere” szóból származik, mely azt jelenti összeütközni, egymásnak ütődni és ez a valami nem más, mint az emberek közötti különbség.  A szociális konfliktus egy interakció, ahol a felek valamiben nem egyeznek, és ez vagy mindkettő, vagy legalább az egyik személy megkárosításához vezet. A valódi konfliktusoknál mindig a kapcsolati szint sérüléséről van szó. Szakmai életünkben nagyrészt tárgyilagos szinten kommunikálunk. Ezzel párhuzamosan azonban mindig vannak olyan szintek is, melyek a kommunikációban – gyakran nem tudatosan – jelen vannak. Tehát különösen fontos szerepe van a kapcsolati szintnek, a nem tudatosuló kommunikációnak (mimika, testtartás, közlés módja, gesztikuláció, hanglejtés), mely terápia segítségével megismerhető, tetten érhető, így tudatosításával már finomítható, változtatható. Ha az elvárás, az igény és a megélt valóság között eltérés van, az egyúttal az önértékelés megsebzésével is együtt jár. Egy munkahelyen gyakran nem tárgyaljuk ki ezeket a sérelmeinket, az érzéseket inkább „lakat alatt” tartjuk. Ettől függetlenül megvan azoknak az érzelmeknek is a kihatása, melyeket elnyomunk magunkban. Az érzelmek ugyanis neuron (idegsejt) szintű impulzusokat oldanak ki, melyek a neocortexre (új agykéreg: gondolkodásért felelős) kerülnek tovább. Az emberek rendszerint igyekeznek olyan racionális érveket keresni, melyek ezekkel az érzésekkel összhangban vannak. Így amiről valójában szó van, az érzésekről, a haragról, a sértődésről, arról gyakorlatilag szó sem esik, holott épp ez a konfliktus lényege, az érzelmi sérelem. Így beavatkozás nélkül egy ördögi kör alakul ki, az érzelmi sérülések csak halmozódnak, mely vagy az adott munkahely elhagyásával vagy pedig az állandó frusztráltság érzésének elfogadásával végződik.

Vezető tréningek, coaching

A coaching felelős beosztású, egészséges személyek részére, egyénre szabott tanácsadás: a hivatás -személyiség fejlesztése. Nem ad kész megoldásokat, de döntésekig vezeti a klienst, amelyeket aztán önállóan hoz meg belső erőforrásait mozgósítva. A beszélgetések alkalmával fejleszti az ügyfél önismeretét, megerősíti képességeit, készségeit, támogatja célkitűzéseit, segít megfogalmazni céljait. A coach a problémák forrásáig jut, szükség szerint tanácsot is ad, de a múlt helyett a jelenre és a jövőre koncentrál. A coaching keretében felmerülő tipikus problémák témái a következők:

  • a hatékony önérvényesítés (asszertivitás),
  • csapatépítés,
  • motiválás,
  • hivatás-magánélet egyensúlya,
  • stresszkezelés,
  • kiégés megelőzése és feltöltődés,
  • delegálás és szervezés,
  • kezdő vezetők esetében általános vezetői készségfejlesztés.

Többnyire kéthetenként másfél órás, célzott tematika mentén haladó ülésekről van szó, hozzávetőleg fél éves időszakban, melynek során utánkövetést is végzünk. A coaching hosszú távú sikerének egyik alapja az egyéni vezetői támogatás hozadékaként a coaching típusú vezetés egyre szélesebb körű alkalmazása, és a munkahelyi légkör javulása. A coach pszichológiai ismeretekkel rendelkező pszichológus szakember, aki kizárólag egészséges ügyfelekkel dolgozik, mivel a coaching nem terápia!